کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی


معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد
دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن دور چهارم سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

  عباس نخعی عصر امروز در کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان به زودی انجام می‌شود که لازم است مدیران و مسئولان منطقه، مصوبات اجرایی نشده از سفرهای گذشته را بررسی و دلایل آن را برای ارائه به هئیت دولت آماده کنند.

وی از مسئولان خواست با ارائه راهکارها و پیشنهادات کارشناسی بتوانند از دور چهارم سفر هئیت دولت بهترین بهره‌برداری را برای توسعه و پیشرفت استان انجام دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هئیتی که قرار است مقدمات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان را فراهم کنند امروز وارد زاهدان شده و جلسات مقدماتی را برگزار کرده‌اند.

نخعی ادامه داد: در دور چهارم سفرها، مصوبات بیشتر در زمینه آب و کشاورزی و معادن خواهد بود که مسئولان مربوطه این دو حوزه باید راهکارها و پیشنهادات لازم را برای بررسی در شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود برای تصویب آماده کنند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سرشار از معادنی است که مورد نیاز مبرم کشورهای منطقه و همجوار است گفت: دور چهارم سفر ریاست جمهور فرصت مناسبی است تا گره‌های کور بخش معادن استان که باید چندین سال قبل باز می‌شد، گشوده شود.

* آب مهم‌ترین شریان حیاتی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آب مهم‌ترین شریان حیاتی سیستان و بلوچستان است ادامه داد: خروج روان آب‌ها و سیلاب‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات منطقه در جنوب استان است به طوری که سالیانه حدود یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب به سمت دریا هدر می‌رود.

نخعی افزود: کنترل و استحصال این روان آب‌ها همت و تدبیر مسئولان استانی را می‌طلبد که از قطره قطره این آب برای رونق بیش از پیش کشاورزی منطقه بهره‌گیری کنند.

وی بیان کرد: از بین 44 سد مطالعه شده در این استان فقط پنج سد به بهره‌برداری رسیده که این با توجه به شرایط استان بسیار کم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان سد سازی را در جنوب استان، مهم‌ترین اولویت منطقه برشمرد و عنوان داشت: در منطقه سیستان نیز استحصال آب‌ها در اولویت قرار دارد.

نخعی افزود: اگر آب‌های زیرزمینی در شمال استان استحصال شود و آب در دسترس باشد، قطعاً کشاورزی به نحو احسن انجام شده و اشتغال را در پی خواهد داشت که ایجاد اشتغال خود از بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی تغییر الگوی کشت در سیستان را از ضروری‌ترین اقدامات عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی منطقه سیستان، تغییر الگوی کشت بهترین راه حفظ و توسعه بخش کشاورزی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com